Nee, omdat er weinig nieuws te ontdekken valt en de meeste galeries gewoon weer hun bekende waar uitstallen. Waarschijnlijk teveel beurzen, teveel gesjouw voor te weinig handel.
En omdat er uit de meeste werken die getoond worden weinig urgentie spreekt. Ook de kunst oogt vermoeid.
Ja, omdat er toch altijd weer enkele kunstenaars uitspringen die hun vak wél serieus nemen. Zoals bijvoorbeeld Anouk Kruithof die een stand als één geheel inrichtte met nieuw, doordacht en sterk werk.
Omdat er galeries zijn als Motive, die kwaliteit blijven brengen ook als deze zich niet zomaar laat consumeren. Die je erop wijzen dat je moet kijken om kunst op waarde te kunnen schatten. En dat waarmaken met sterk werk als bijvoorbeeld de foto’s van Martine Stig.

Tjebbe Beekman
Ja, omdat Martin van Zomeren werk van Navid Nuur toont. En je je des te meer realiseert hoe goed dit is, juist omdat er zoveel would-be-kunst omheen hangt. Je er Nuur kunt vergelijken met bijvoorbeeld Tjebbe Beekman, een andere grote belofte. Die hier door de mand valt met een imposant schilderij dat ongetwijfeld meteen voor veel geld is verkocht maar welbeschouwd niet veel meer is dan artistiek spierballenwerk.
En ja, omdat je werk van Navid Nuur dus gewoon kunt kopen en mee naar huis kunt nemen. In de wetenschap dat je je geld hebt ingeruild voor iets dat bij elke aanblik je geest zal verlichten.

Navid Nuur